Corporate Value: Persona pada Company Profile PT. Kereta Api Indonesia

  • Alfitra Maharindra Muhammad Universitas dr. Soetomo
  • Sanhari Prawiradiredja Universitas dr. Soetomo
  • Irmia Fitriyah APIK-USAID
Abstract views: 2021 , PDF downloads: 2687

Abstract

Kereta Api Indonesia is a train state-owned holding(BUMN). They create meaning by company profile video using Youtube.  Companny profile  is a  business  that  explain  the  companny  thoroughly.  What  is  meant is  the  companys value  as well  as  the  value  of  the  products. Researches will also  discuss   about  the  content  of  the  video  and  also  provide  a  detailed  discussion  in  this  study. This  research uses  qualitative   method,  that  is  by  analytical  descriptive  method  by  looking  at  video  recording  companny  profile  of Kereta Api Indonesia.

Keywords: companny profile, train, corporate value

References

Andrianto, N. (2018). Pesan Kreatif Iklan Televisi Dalam Bulan Ramadan: Analisis Semiotika Iklan Bahagianya adalah Bahagiaku. Jurnal Studi Komunikasi, 2(1).

Danesi, Marcel (2011), Pesan, Tanda , dan Makna, Jalasutra, Yogyakarta

Eriyanto, (2013), Analisis Naratif, Dasar-dasar Penerapannya dalam Analisis Teks Berita Media , Penerbit Kencana, Jakarta

Erianto, (2011), Analisis Isi , kencana media grup , Jakarta

Iriantara,Yosal,(2004), Community Relations, Konsep dan Aplikasinya, Simbiosa Rekatama media, Bandung

Rice,John & Brian Kokerman, (2003), Teknik Dasar Videografi, Sinar harapan, Jakarta

Sudjana, Nana, (2003), Teknologi Pengajaran Audio Visual, Sinar Baru Alqesindo, Bandung

Klaus, Krippendorf, (1993), Analisis Isi Pengantar Teori Dan Metodologi, PT.Raja Grafindo Persada , Jakarta

Kodir, Abdul and Susilo, Daniel. (2015). CSR dan PR: Sinergitas, Kritik, dan Diskursus Budaya Komunikasi Tanggung Jawab Perusahaan. Surabaya: CV. M- Brothers Indonesia.

Susilo, D., & Putranto, T. D. (2018). Indonesian Youth on Social Media: Study on Content Analysis. Proceedings of the 2017 International Seminar on Social Science and Humanities Research (SSHR 2017). doi:10.2991/sshr-17.2018.15
Published
2018-06-01
How to Cite
Muhammad, A. M., Prawiradiredja, S., & Fitriyah, I. (2018). Corporate Value: Persona pada Company Profile PT. Kereta Api Indonesia. Jurnal Komunikasi Profesional, 2(1). https://doi.org/10.25139/jkp.v2i1.843
Section
Articles