Motivasi konsumen membeli toyota sienta

  • Universitas dr Soetomo
  • Universitas dr Soetomo
Abstract views: 381 , PDF downloads: 255

Abstract

In purchasing a product, consumers will be more selective in choosing the product that will be used, because the more choices offered and the different advantages of car products. Quality influences to satisfy customer needs, the quality can be seen from products and services, and must meet consumer expectations.This research formulates the problem whether partially motivational and consumer attitudes affect the purchase decision of Toyota Sienta at PT. Arina Parama Jaya. The population of this research is all consumers who will and have bought Toyota Sienta at PT. Arina Parama Jaya, with a cumulative sample of 40 people. This research uses descriptive quantitative research methods where consumers are the main key. In this study using a questionnaire each measured using a Likert scale.From the results of this study it can be concluded that the motivation and attitude of consumers partially influences the purchase decision of Toyota Sienta at PT, Arina Parama Jaya.

 

Keywords: motivation; purchase; consumer behaviour

References

anwar. (2013, januari). Pengertian dan Tutorial Uji Heteroskedastisitas dengan Uji Glejser. Diambil kembali dari https://www.statistikian.com/2013/01/uji-heteroskedastisitas.html
Asri, M. (1986). Manajemen Perusahaan Pendekatan Operasional. Yogyakarta: BPFE.
Assauri, S. (2002). Manajemen Pemasaran: Daftar Konsep dan Strategi. jakarta: Rajawali Pers.
Barelson, Bernard dalam Philip Kotler. (2003). Manajemen Pemasaran (edisi kesebelas ed.). Jakarta: Indeks Kelompok Gramedia.
David Kreh dalam Philip Kotler. (2003). Manajemen Pemasaran (edisi kesebelas ed.). Jakarta: Indeks Kelompok Gramedia.
Engel, Blackwell dan Miniard. (1994). Perilaku Konsumen. Jakarta: Binarupa Aksara.
et.al, h. J. (1995). Multivariate DAta Analysis With Reading (Fourth Edition ed.). 1995: Prentice Hall.
Harold H. Kasarjian, d. T. (1981). Perspectives in Consumer Behavior. Foresman Scott: IL Glenview.
Hidayat, A. (2013, 1). Penjelasan Tentang Uji Normalitas dan Metode Perhitungan. Dipetik 8 6, 2019, dari https://www.statistikian.com/2013/01/uji-normalitas.html/amp
Indrasari, M., Hapsari, I. N., & Sukesi, S. (2019). Customer loyalty: effects of sales information system, marcomm, and brand ambassadors. Jurnal Studi Komunikasi, 3(2), 182-198.
Kanuk, S. d. (2008). Perilaku Konsumen (Edisi 7 ed.). Jakarta: Indeks.
Kotler, P. (2002). Manajemen Pemasaran (Edisi Milenium Jilid 2 ed.). Jakarta: PT. Prehallindo.
kuliahmarketing. (2015, agustus 26). Diambil kembali dari https://kuliahmarket.wordpress.com/2015/08/26/perilaku-konsumen/
Philip Kotler dan Gary Amstrong. (1995). Dasar-Dasar Pemasaran (Edisi 5 Jilid 2 ed.). Jakarta: Erlangga.
Philip Kotler dan Gary Amstrong. (2006). Prinsip-Prinsip Pemasaran (Edisi 13 ed.). Jakarta: Erlangga.
Rafa'al, M. (2017). Gaya Komunikasi Pemasaran di Pemerintah: Promotion Mix Destinasi Tujuan Wisata Kabupaten Raja Ampat. Jurnal Studi Komunikasi, 1(1), 46-61.
S.Pd, S. R. (2014, Februari). Uji Multikolonieritas. Dipetik Juni 2019, dari https://www.spssindonesia.com/2014/02/uji-multikolonieritas-dengan-melihat.html
S.Pd, S. R. (2014, 8). Uji Normalitas dengan Grafik Histogram dan P-Plot SPSS. Dipetik 7 2019, dari https://www.konsistensi.com/2014/08/uji-normalitas-grafik-histogram-plot.html
Sediadi, N. J. (2003). Perilaku Konsumen. Jakarta: Prenada Media.
Sigit, S. (2002). Pemasaran Praktis (Edisi Ketiga ed.). Yogyakarta: BPFE.
Smartstat. (10, 3 29). Distribusi Frekuensi. Dipetik 7 2019, dari https://smartstat.wordpress.com/2010/03/29/distribusi-frekuensi/
statistik, k. (2009, Maret). featured post. Dipetik Mei 2019, dari http://www.konsultanstatistik.com/2009/03/uji-asumsi-klasik.html
Sudarmanto, R. G. (2005). Analisis Regresi Linear Ganda Dengan SPSS. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Sugiyono. (2003). Statistika untuk penelitian. Bandung: Alfabeta.
Sumarwan, U. (2002). Mendefinisikan Perilaku Konsumen. Jakarta: Ghalia Indonesia.
Thamrin, A. (2012). Manajemen Pemasaran. Jakarta: PT. Rajawali Pers.
Published
2020-09-04
Section
Articles