FAKTOR-FAKTOR PENENTU KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK AIR MINUM MEREK AQUA KEMASAN GALON (STUDI KASUS DI WILAYAH MENUR PUMPUNGAN SUKOLILO SURABAYA )

  • firdaus firdaus FEB, Universitass Dr. Soetomo
  • Adhi Tri Tunggal Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Dr. Soetomo
Abstract views: 222 , PDF 77-86 (Bahasa Indonesia) downloads: 358
Keywords: Factor Analysis, Drinking Water, Purchase Decision, Gallon Packaging, Consumer Behavior

Abstract

This research is a quantitative research with the determination of the sample using purposive sampling technique. In this study, data collection was carried out by means of interviews and questionnaires. Informants in this study were people who had purchased aqua bottled drinking water products in the Menur Pumpungan Sukolilo area of Surabaya. The setting of this research was carried out in the Menur Pumpungan Sukolilo area of Surabaya. The theory used in data analysis in this study uses the theory of Kotler. The results of the data findings indicate that from the overall analysis of the factors that are suspected of causing purchasing decisions for gallon packaged aqua products, there are 6 factors including the affordable price of aqua gallons offered, the factor of aqua gallon products according to age, the factor of buying aqua products because the community is in the same class, advertising factors through business cards and factors according to self-confidence. Among these factors, the price of aqua gallons offered at affordable prices is the dominant factor that is highly considered in purchasing decisions for gallon aqua products in the Menur Pumpungan Sukolilo area of Surabaya. These results are evidenced by the eigent value of 7.172 which is the largest value of the other factors

References

Antonius, I., Sugiono, D., Pemasaran, J. M., Petra, U. K., & Siwalankerto, J. (2013). Analisa Pengaruh Strategi Diferensiasi, Citra Merek, Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pelanggan Di Cincau Station Surabaya, 1(2), 1–11.
Demak, C. K. (2017). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan Citra Merek Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Yamaha Di Yamaha Mataram Sakti Cabang Karangtengah Demak, 1–4.
Gifary, M. (2017). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Konsumen Dalam Pemebelian Minuman Isotonik (Studi Kasus Pada Mizone Di Bandar Lampung).
Herdi Jayakusumah. (2011). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Konsumen Dalam Keputusan Pembelian Teh Celup Sariwangi (Studi Kasus Pada Masyarakat Kota Bekasi).
Ii, B. A. B., Teori, L., & Kerangka, D. A. N. (2012). Pengaruh Word Of Mouth Dan Reputasi Perusahaan Terhadap Keputusan Konsumen, 12–35.
Jajan, M., Di, T., & Malang, K. (2011). Faktor -Faktor Yang Mempengaruhi Konsumen Dalam Pembelian Makanan Jajan Tradisional Di Kota Malang.
Kasus, S., Online, K. F., & Makassar, K. (2016). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Secara Online.
Kepuasan, D. A. N., Pada, K., Merek, N., Kasus, S., & Universitas, M. (2013). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Dan Kepuasan Konsumen Pada Notebook Merek Acer (Studi Kasus Mahasiswa Universitas Diponegoro) Koko, 2, 29–38.
Konsumen, P. (2012). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Konsumen Dalam Membeli Produk Industri Garment, 86–105.
Konsumen, P., & Konsumen, P. P. (2008). Pengaruh Motivasi Atribut Toko Dan Kesenangan Konsumen Terhadap Minat Beli Di Toko Diskon Berdasarkan Perbedaan Tipologi Konsumen, (1), 9–29.
Mempengaruhi, F. Y., Dalam, K., Ekonomi, F., & Manajemen, J. (2014). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Konsumen Dalam Berbelanja Pada Fiesta Pasar Swalayan Manado, 2(1), 66–77.
Pembelian, K. (2010). Jurnal Sains Pemasaran Indonesia, Ix(3), 335–369.
Pengantar, K. (2018). Pengaruh Spiritual Quotient Dan Workplace Spirituality Terhadap Deviant Workplace Behavior Dengan Job Satisfaction Sebagai Variabel Intervening Pada Pegawai Sdi Al Mufidah Kecamatan Tenggilis Mejoyo Surabaya.
Pengaruh Promosi Penjualan Dan Katalog Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Giant Supermarket. (2014). Pengaruh Promosi Penjualan Dan Katalog Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Giant Supermarket Bandarlampung.
Psikologis, F., Keputusan, T., Kecamatan, I. D. I., & Kab, P. (2013). Untuk Penelitian Ini ( Α = 5% ) Adalah 1,985. Variabel Faktor Budaya Memiliki Nilai T, 6(12), 112–129.
Risna Meidina Mabrukah. (2018). Analisis Semiotik Makna Berbagi Dalam Iklan Aqua Versi “Saya Indonesia” Di Billboard Skripsi.
Setiawan, H., Herawati, Y., Asmarani, S., Bisnis, D. A., & Sriwijaya, P. N. (2015). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Suplemen Kesehatan K-Omega Squa ( Studi Kasus Pada Stokis Pt K-Link Nusantara Cabang Plaju Palembang ), 13, 70–85.
Antonius, Sugiono, Pemasaran, Petra, & Siwalankerto, 2013; Demak, 2017; Gifary, 2017; Herdi Jayakusumah, 2011; Ii, Teori, & Kerangka, 2012; Jajan, Di, & Malang, 2011; Kasus, Online, & Makassar, 2016; Kepuasan, Pada, Merek, Kasus, & Universitas, 2013; Konsumen, 2012; Konsumen & Konsumen, 2008; Mempengaruhi, Dalam, Ekonomi, & Manajemen, 2014; Pembelian, 2010; Pengantar, 2018; Pengaruh Promosi Penjualan Dan Katalog Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Giant Supermarket, 2014; Psikologis, Keputusan, Kecamatan, & Kab, 2013; Risna Meidina Mabrukah, 2018; Setiawan, Herawati, Asmarani, Bisnis, & Sriwijaya, 2015)
Published
2022-09-30
How to Cite
firdaus, firdaus, & Adhi Tri Tunggal. (2022). FAKTOR-FAKTOR PENENTU KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK AIR MINUM MEREK AQUA KEMASAN GALON (STUDI KASUS DI WILAYAH MENUR PUMPUNGAN SUKOLILO SURABAYA ). Develop, 6(2), 77-86. https://doi.org/10.25139/dev.v6i1.5028
Section
Articles

Most read articles by the same author(s)