Pengaruh bauran pemasaran terhadap keputusan pembelian dengan kepuasan konsumen sebagai variabel intervening pada cv. Saprotan utama

  • Universitas dr Soetomo
Abstract views: 526 , PDF downloads: 835

Abstract

This study aims to determine the relationship between the influence of the marketing mix which includes product, price, place, promotion, people, and process with purchasing decisions; the influence relationship between the marketing mix and customer satisfaction; and the influence relationship between the marketing mix and buyer decisions through customer satisfaction. Based on this research, it can be concluded that the marketing mix has a significant effect on purchasing decisions, the maketing mix has asignificant effect on customer satisfaction, and the marketing mix has no significant effect on purchasing decisions through customer satisfaction.

Keywords: marketing mix; customer satisfaction; purchasing decisions.

References

Alma, Buchari. 2007. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung : Alfabeta.

Anoraga, P. 2009. Manajemen Bisnis. Jakarta: Rineka Cipta

Angipora M. P. 2002. Dasar-Dasar Pemasaran. Cetakan Kedua. Edisi Revisi Jakarta: Penerbit PT. Raja Grafindo Persada.

Arikunto S. 2005. Manajemen Penelitian. Edisi Revisi. Penerbit Rineka Cipta. Jakarta.

Arikunto, Suharsimi. 2002. Prosedur Penelitian. Semarang: Rineka Cipta.

Caroll, Barbara A. 2004. An Emprical Test of Contingency Theory. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction, and Complaining Behaviour, 17, pp : 171-181.

De Leon, M. V., Atienza, R. P., & Susilo, D. (2020). Influence of self-service technology (SST) service quality dimensions as a second-order factor on perceived value and customer satisfaction in a mobile banking application. Cogent Business & Management, 7(1), 1794241.

Engel, James F., Roger D. Blackwell, dan Paul W. Miniard. 2001. Perilaku Konsumen. Jakarta : Binarupa Aksara.

Ghozali, I. 2014. Structural Equation Modeling Metode Alternatif Dengan Partial Least Squares (PLS). Edisi Keempat. Universitas Diponegoro. Semarang.

Henseler, J., Ringle, C.M., &Sinkovics, R. R. 2009. The use of Partial Least Squares Path Modeling in International Marketing. Advances in International Marketing, 20, 277-319.

Sugiyono. 2015. Metode Penelitian & Pengembangan. Bandung: Alfabetta.

Hoffman, Douglas dan John Bateson. 2006. Service Marketing Concepts, Strategies, and Cases. South Western : Thomson.

Kurniawan, D dan Erni Widjanti. 2015. Pengaruh Promosi Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Rokok Djarum Super Dengan Kepuasan Konsumen Sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Ekonomi dan Kewirausahaan Vol.15 No 3. Hal: 354-366

Kotler, Philip. 2002. Manajemen Pemasaran Analisis Perencanaan Implemenatasi Dan Kontrol. Jilid I. Jakarta: Penerbit Prenhallindo.

Mc Carthy. E.J. Perreault, Jr, William D. 2000. Basic Marketing. Mc Graw Hill

MEITHIANA, I., Intan, N. H., & Sukesi, S. (2019). Customer loyalty: effects of sales information system, marcomm, and brandambassadors. Jurnal Studi Komunikasi, 3(2), 182-198.

Nabhan, Faris dan Enlik Kresnaini. 2005. Faktor-Faktor yang Berpengaruh terhadap Keputusan Konsumen Melakukan Pembelian pada Rumah Makan di Kota Batu. Jurnal Ekonomi dan Manajemen, 6 (3), pp : 425-430

Pratisto A. 2004. Cara Mudah Mengatasi Masalah Statistik dan Rancangan Percobaan Dengan SPSS 12. Jakarta: Penerbit Elek Media Komputindo Kelompok Gramedia.

Sasono, Eko. 2017. Kepuasan Pelanggan: Petunjuk Penting Untuk Membina Relasi Dengan Pelanggan. http://jurnal.unimus.ac.id, Hal: 11-19

Singgih, S. 2011. Structural Equation Modeling (SEM). Jakarta: Elex Media Komputindo

Sugiyono. 2012. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif,dan Kombinasi (Mixed Methods). Penerbit CV Alfabeta. Cetakan Kedua. Bandung.

Sukesi (2008) Puas !! Layanan Publik PDAM Surabaya pada Pelanggannya. Cetakan Pe. Lutfansah Mediatama. Available at: http://repository.unitomo.ac.id/95/.

Sukesi and Muliasari, R. S. (2018) ‘Service Quality of Public Terminal Users in UPT-LLAJ East Java’, in 15th International Symposium on Management (INSYMA 2018), pp. 228–231.

Stanton J, William. 1996. Prinsip Manajemen Pemasaran.Jakarta: Erlangga.

Tjiptono, F. 2010. Strategi Pemasaran. Edisi Kedua. Cetakan Ketujuh. Penerbit: Andi Offset. Yogyakarta.

Wati, V.I dan Satrio, B. 2015. Pengaruh Bauran Pemasaran Jasa terhadap Keputusan Siswa Memilih SMA Barunawati Surabaya. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen. 4 (7). 1-19

Published
2021-01-19
Section
Articles