Evaluasi Kebijakan Pelayanan e- KTP Di Dinas Kependudukan Dan Pencatatan Sipil Kabupaten Bojonegoro

  • Rattih Arysyahdi Fakultas Ilmu Administrasi, Universitas Dr. Soetomo Surabaya
  • Priyanto Fakultas Ilmu Administrasi, Universitas Dr. Soetomo Surabaya
Abstract views: 94 , Full Text downloads: 76
Keywords: public policy, policy evaluation, e-KTP

Abstract

Dinas Kependudukan dan Pencatatan Sipil Kabupaten Bojonegoro or commonly referred to as Disduk Capil Kabupaten Bojonegoro is a public service office/agency in the field of population registration and civil registration. The Bojonegoro Regency Population and Civil Registration Office or commonly referred to as Disduk Capil of Bojonegoro Regency is a public service office/agency in the field of population registration and civil registration. This type of research uses qualitative research, descriptive research type aims to provide a systematic, factual and accurate description or explanation of the Quality of Service in the e-KTP Issuance System at the Bojonegoro Regency Population and Civil Registration Office. The result The three elements of e-KTP making services are the 3 (three) lowest service element values available at the Bojonegoro Regency Population and Civil Registration Office and are included in the "GOOD" performance category. Community satisfaction with the service of e-KTP making services at the Population and Civil Registration Office is 3.33 with a conversion value of 83.35, where this value is included in the "GOOD" category In general, the overall quality of public service elements at the Bojonegoro District Population and Civil Registration Office is "GOOD".

 Keywords: public policy, policy evaluation, e-KTP

 

References

Anggara, S. (2018). Pengantar Kebijakan Publik. CV Pustaka Setia.
Dunn, W. N. (2003). Pengantar Analisis Kebijakan Publik. UGM Press.
Miles, M. ., & Huberman, A. . (1992). Analisis Data Kualitatif, Buku Sumber Tentang Metode-metode Baru (P. T. . Rohidi (ed.)). Universitas Indonesia.
Mulyadi, D. (2016). Studi Kebijakan Publik Dan Pelayanan Publik : Konsep Dan Aplikasi Proses Kebijakan Publik Berbasis Analisis Bukti Untuk Pelayanan Publik. Alfabeta.
Subarsono, A. (2013). ANALISIS KEBIJAKAN PUBLIK Konsep Teori dan Aplikasi. Pustaka Pelajar.
Sugiyono. (2011). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Alfabeta.
Wahab, S. A. (2012). ANALISIS KEBIJAKAN Dari Formulasi ke Penyusunan Model- Model Implementasi Kebijakan Publik (F. Hutari (ed.)). Bumi Aksara.
Winarno, B. (2002). Teori dan Proses Kebijakan Publik. Media Prasindo.
Winarno, B. (2007). Kebijakan Publik: Teori dan Proses. Media Prasindo
Amanda, P. I. (2020). Kebijakan Publik (Teori, Analisis, Implementasi Dan Evaluasi Kebijakan). TheJournalish: Social and Government, 1(1), 34–38. http://thejournalish.com/ojs/index.php/the journalish/article/view/.
Hafni, R., Sinulingga, N. S. B., & Hasibuan, L. S. (2021). Analisis Evaluasi Kebijakan Bantuan Langsung tunai dana desa pada ketahanan pangan di era pandemi (studi kasus Desa Simpang Empat, Kec. Simpang Empat, Kab. Asahan, Prov. Sumatera Utara). Proceding Seminar Nasional Kewirausahaan, 2(1), 103–111.
HANDAYANI, F. (2022). Implementasi Kebijakan Aplikasi Sipolima Pada Dinas Kominfo Kota Baubau Dalam Meningkatkan Kinerja Asn Ditengah Pandemi Covid-19. Doctoral Dissertation, INSTITUT PEMERINTAHAN DALAM NEGERI, 12, 12.
Mahsyar, A. (2011). Masalah Pelayanan Publik di Indonesia Dalam Perspektif Administrasi Publik. Otoritas : Jurnal Ilmu Pemerintahan, 1(2), 81–90. https://doi.org/10.26618/ojip.v1i2.22
Mais, R., Liando, D., & Pangemanan, F. (2019). Evaluasi Kebijakan Pelaksanaan Reward dan Punishment Aparatur Sipil Negara di Kota Bitung Ririn. Jurnal Jurusan Ilmu Pemerintahan, 3(3), 1–9. https://media.neliti.com/media/publicatio ns/103420-ID-pengaruh aksesorisdan- elemen-pembentuk.pdf
Mananeke, T. D. W., Rares, J. J., & Tampongangoy, D. (2019). Pengaruh Kinerja Pegawai Terhadap Kualitas Pelayanan Di Puskesmas Kecamatan Lembeh Utara Kota Bitung. Jurnal Administrasi Publik, 5(78), 1–15. https://ejournal.unsrat.ac.id/index.php/JA P/article/viewFile/23821/23471
Mutia, I. F. (2017). Analis Kebijakan Publik (Issue April).
Published
2023-12-07
How to Cite
Arysyahdi, R., & Priyanto. (2023). Evaluasi Kebijakan Pelayanan e- KTP Di Dinas Kependudukan Dan Pencatatan Sipil Kabupaten Bojonegoro. Soetomo Magister Ilmu Administrasi, 575 - 586. Retrieved from https://ejournal.unitomo.ac.id/index.php/smia/article/view/7466

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>